Valgiaraščiai



Partneriai







Statistika

Skaitliukas.eu - Nemokamas lankytojų skaitliukas

DĖKOJU SNIEŽANAI ir TATJANAI

Vakar Zarasų krašto muziejuje vyko Lietuvos mokinių meninio skaitymo konkurso rajoninis etapas, kurį organizavo Zarasų švietimo centras ir Zarasų rajono lietuvių kalbos metodinis būrelis. Mūsų mokyklai atstovavo šeštokės Sniežana Gavštel ir Tatjana Pučko.
Abi mergaitės buvo pasirinkusios Juozo Erlicko kūrinėlius: Sniežana - eilėraštį „Jei nėra, tai nėra“, Tatjana deklamavo „Bijau varlės“.
Džiugu, kad mergaitės labai stengėsi: joms tikrai pavyko atskleisti eilėraščių nuotaikas, poetinio žodžio skambesį. Ir nors prizinė vieta nelaimėta, tačiau, kaip sakė Zarasų švietimo centro direktorė Gintarė Laurikėnienė, visi, dalyvavę rajoniniame konkurse, jau yra nugalėtojai. Dalyvavimas konkurse – tai ne tik mūsų pasitikėjimo stiprinimas ir dvasios turtinimas. Jis suteikia mums galimybę daugiau pamatyti, išgirsti ir sužinoti.

· Administratorius · 2016-01-30· Toliau... · 1076 Peržiūros ·Spausdinti

INTEGRUOTŲ PAMOKŲ BŪTINYBĖ

Integruotos pamokos – jau tampa pedagoginio darbo būtinybe: čia susieja skirtingi mokomieji dalykai, išryškindami jų sąlyčio taškus. Informacinės technologijos ir lietuvių kalba šįkart tikrai puikiai derėjo: įtvirtinamos lietuvių kalbos žinios, tobulinama kompiuterinė ir informacinė kultūra. Integruota pamoka 6 klasėje leido puikiai pasikartoti nosinių raidžių rašybą žodžių šaknyse ir priešdėliuose. Kiekvienas mokinys, gavęs individualią užduotį, turėjo ne tik surasti paveikslėlį, vaizduojantį tą žodį, bet ir teisingai jį užrašyti, prisiminti, kaip yra išsaugomas paveikslėlis, teisingai jį įvardyti. Du mokomieji dalykai – iš pradžių atrodę labai skirtingi, tapo priklausomi vienas nuo kito. Galime nuoširdžiai pasidžiaugti, kad mokiniai dirbo stropiai ir sąžiningai.

· Administratorius · 2016-01-26· Toliau... · 1159 Peržiūros ·Spausdinti

MOKYTOJAS, ESANTIS ŠVIESA

„Mokinys – ne indas, kurį reikia pripildyti. Tai fakelas, kurį reikia uždegti“ – teigė Plutarchas. Ši graikų rašytojo, istoriko sentencija labiausiai tiktų Turmanto pagrindinėje mokykloje kūno kultūrą dėstančiam Juozui Matijošaičiui. Mokytojui, kurio pedagoginis stažas jau įpusėjo penktą dešimtmetį, tikrai galima baltu pavydu pavydėti: visus žavi jo puikus fizinis aktyvumas, neblėstantis entuziazmas, gera nuotaika.

· Administratorius · 2016-01-26· Toliau... · 1141 Peržiūros ·Spausdinti

MOKYKLOS SPORTININKAMS ĮTEIKTI DIPLOMAI

Sausio 20 d. Zarasų r. Turmanto pagrindinėje mokykloje buvo pasveikinti sportininkai, kurie atstovavo mūsų mokyklą zoninėse ir rajono varžybose. Diplomais apdovanoti: 2003 m. gimimo ir jaunesniųjų mergaičių komanda zoninėse kvadrato varžybose (Rokiškio raj.) užėmusi 2-ąją vietą ir berniukų komanda kvadrato varžybose užėmusi 4-ąją vietą. Taip pat buvo apdovanotos diplomais komandos, dalyvavusios Zarasų rajono mokyklų žaidynių 2005 metų gimimo ir jaunesnių mokinių kvadrato varžybose užėmusios 1-ąją vietą (mokytoja Rita Urbietienė), 2003 metų gimimo ir jaunesnių mokinių berniukų komanda kvadrato varžybose užėmusi 1-ąją vietą (mokytojas Juozas Matijošaitis), 2003 metų gimimo ir jaunesnių mokinių mergaičių komanda kvadrato varžybose užėmusi 1-ąją vietą (mokytojas Juozas Matijošaitis). Mergaičių komanda Zarasų rajono tinklinio varžybose užėmusi 1-ąją vietą (mokytojas Juozas Matijošaitis).

· Administratorius · 2016-01-20· Toliau... · 1109 Peržiūros ·Spausdinti

Alkoholio prevencija – su girtumą imituojančiais akiniais

Vykdant alkoholio prevenciją, į Zarasų r. Turmanto pagrindinę mokyklą pakvietėme Ignalinos rajono visuomenės sveikatos biuro Zarasų skyriaus specialistę Neringą Šedytę. Ji pristatė 7-10 klasių mokiniams girtumo akinius: mokinių buvo paprašyta užsidėti girtumą imituojančius akinius ir pereiti kliūčių ruožą. Atrodė neįtikėtina, mokiniai užsidėję girtumo akinius nei iš šio, nei iš to pradėjo palengva svirduliuoti ir kiek neužtikrintai mojuoti rankomis.
Akiniai neatspindi konkrečios alkoholio koncentracijos kraujyje, tačiau sukeliamas pojūtis gali būti traktuojams kaip vidutinis girtumas. Jie priverčia smegenis skirtingai reaguoti į matomus dirgiklius, sukurdami panašų poveikį, kurį sukelia alkoholis ir kitos narkotinės medžiagos. Visa tai sąlygoja realų apsvaigimo pojūtį, sutrikusią rankų – kojų koordinaciją ir prislopintą motoriką, t.y. visus girtumo požymius.

· Administratorius · 2016-01-18· Toliau... · 1061 Peržiūros ·Spausdinti

Integruota chemijos – matematikos pamoka

Integruota chemijos – matematikos pamoka 8– oje klasėje prasidėjo nuo „Minčių lietaus“. Mokiniai pademonstravo, kokius cheminių elementų simbolius moka ir geba užrašyti. Išsiaiškinome santykinės atominės masės sąvoką.
Mokiniai, remdamiesi informacija, esančia periodinėje elementų lentelėje, skaičiavo santykinę molekulinę masę – toks ir buvo pagrindinis šios pamokos tikslas. Štai čia jau prireikė ne tik periodinės elementų lentelės, bet ir matematikos žinių. Skaičiavimo, skaičių apvalinimo ir kiti matematiniai gebėjimai puikiai taikomi mokantis chemijos.
Manome, jog mums puikiai pavyko įrodyti, jog šių mokomųjų dalykų žinios siejasi tarpusavyje, o mokiniai gebės pritaikyti matematikos ir chemijos įgūdžius ne tik skaičiuojant santykinę molekulinę masę, bet ir sprendžiant įvairius uždavinius.

Vanda Povilaitienė, Zoja Danilova, mokytojos.

· Administratorius · 2016-01-17 Spausdinti

Sausio 13-oji

20160115

Nuotraukos Dalios Kožemiakinos

· Administratorius · 2016-01-15 Spausdinti

Akimirkos iš karnavalo

20151222

· Administratorius · 2015-12-22 Spausdinti

Tai reiškia būti atsakingam

„Būti žmogumi - tai kaip tik ir reiškia būti atsakingam“ (Antuan de Sen Egziuperi) –turėdami tokį tikslą su 9 -10 klasių mokiniais vykome į Zarasus, norėdami plačiau susipažinti su Zarasų krašto žmonių su negalia sąjunga ir savanoryste.
Čia mūsų jau laukė Jurga Miškinytė, Zarasų krašto ŽSNS socialinė darbuotoja. Kalbėdama apie neįgaliuosius, ji supažindino su įvairiomis negalios formomis ir su problemomis, kurias jie patiria. Kad lengviau įsivaizduotume, ko trūktų esant aklam, kurčiam ar gebančiam judėti tik neįgaliojo vežimėliu, mokiniai noriai atliko keletą užduočių.
Nors apie savanorystę buvo papasakota labai išsamiai, tačiau džiugu, kad mokiniai galėjo pabendrauti ir su trimis savanoriaujančiomis merginomis Patricija Penece, Vita Bitte ir Varsenik Ghazaryan.. Štai Varsenik atvykusi iš Armėnijos. Ji prisipažino, kad šioje šalyje požiūris į negalią dar nėra toks tolerantiškas. Panašiai teigė Patricija ir Vita iš Latvijos. (Nors Vita turi negalią, tačiau ji taip pat geba savanoriauti).

· Administratorius · 2015-12-18· Toliau... · 1284 Peržiūros ·Spausdinti

Pamatėme, išgirdome, pažinome, pajutome ir supratome

Gražų antradienio rytą grupelė Turmanto pagrindinės mokyklos mokinių išsiruošė į ekskursiją. Pirmasis aplankytas objektas - Šeimyniškėlių piliakalnis, įrengtas dar 13 amžiaus pradžioje ir siejamas su vienintele karaliaus Mindaugo pilimi - Voruta.
Kelios mūsų mokyklos mokinukės dalyvavo konkurso Anykščių menų centro skelbtame respublikinio 1-9 klasių konkurso „Pasaka apie Anykščius“ baigiamajame renginyje, kuris vyko Koplyčioje - Pasaulio anykštėnų kūrybos centre. Čia buvo apdovanoti originaliausių pasakų autoriai (iš viso gauta 70 pasakų (1-4 klasių moksleiviai parašė 45, o 5-9 klasių moksleiviai – 25 pasakas)). Ir nors mūsiškės laureatėmis netapo, tačiau gavo ne tik po Anykščių menų centro Padėką, bet ir nuostabų reginį - „Stalo teatro“ spektaklį „Avinėlio kelionė“. Pasak organizatorių, visos mokinių pasakos bus skaitomos kasdien prie Kalėdų eglės miesto centre.

· Administratorius · 2015-12-16· Toliau... · 1266 Peržiūros ·Spausdinti

Pamokos, skatinančios kritinį ir savikritinį mąstymą

Kelių mokomųjų dalykų integravimas ne tik padeda greičiau, išsamiau suvokti dėstomąją medžiagą, bet ir suteikia platesnį matymą, ugdo kūrybiškumą, vaizduotę, skatina motyvaciją.
Nedažnai bandome integruoti tris mokomuosius dalykus, tačiau šįkart integravome lietuvių kalbą, geografiją ir ekonomiką. Manome, jog pamoka pavyko. Keli mokiniai analizavo geografinius Lietuvos duomenis, rodydami pateiktis. Visi dešimtokai buvo paruošę pranešimus apie pasirinktą Lietuvos pramonės įmonę, gilindami ne tik ekonomikos ir geografijos žinias, bet prisimindami ir tobulindami viešosios kalbos rengimo įgūdžius.
Integruotos pamokos – puikus būdas įvairioms kompetencijoms ugdyti, nes jos skatina ir kritinį ir savikritinį vertinimą.

Birutė Graužinienė, Giedrė Mičiūnienė
Nuotrauka Dalios Kožemiakinos

· Administratorius · 2015-12-15 Spausdinti

© 2015 Turmanto pagrindinė mokykla. Savivaldybės biudžetinė įstaiga, Tilžės g. 21, Turmantas, LT-32203, tel./faks. (8-385) 58 332 el.p.: turmanto.mokykla@gmail.com Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 190206296
Sprendimas Gintauto Antanavičiaus

Powered by PHP-Fusion Copyright © 2020 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3